TRAFALGAR ORANGE 2016

Sytá oranžová barva ukazuje na macerované víno, které potřebuje čas k otevření (ideálně 1 hod). Po čase se ukazuje expresivní muškátové aroma, doprovázené divokými bylinami, čajovými tony. Bohatý buket doplňuje citrusové aroma, bílé květy a divoké koření. v chuti velmi suché s citrusovo smetanovým dojmem. Měkké a šťavnaté v docuhti. Servis doporučuji na 12°C.


  • Skladem
340 Kč
Kategorie: DOMAINE MAMARUTA
Oblast původu: Languedoc Roussillon
Odrůda: Muscat a petit grains
Barva: oranžová
Druh: tiché
Obsah cukru: suché
Obsah alk.: 13%
Objem: 0,75
Certifikace: AB
Konzumace: do 5 let
 

Languedoc_newParcela ze které pochází hrozny se nachází na naplevinových půdách s vápencovo jílovitým povrchem s galets roulés. Při výrobě je použita metoda nakvašování celých hroznů (karbonická macerace) ve sklo lamináté nádobě po dobu 8 dní. Po usednutí je oddělen samotok, který kvasí v barrique sudech a následně zraje v použitých barriqu po dobu 6 měsíců. Lahvováno bez přidané síry

mamarutaSkromný a tvrdě pracující Marc Castan je interesantní osobou naturálních vín z Languedocu - Fitou.
Hospodaří na 12 ha v La Palme při pobřeží Středozemního moře blízko mořských salin v nadmořské výšce 100 m n m. Vinohrady jsou většinou na chudém vápencovém podloží s příměsí jílu, na povrchu se často vyskytují galets roulés (bílé kulaté vápencové kameny se schopností asimilovat teplo).
Vinohrady jsou od 65-95 let staré a jsou osázeny tradičními odrůdami jako Carignan, Grenache, Mouvédre či Syrah. Na vinicích se pracuje výhradně manuálně, od ručního sběru (probíhá až o 3 týdny dříve než u většiny vinařství na jihu kvůli kyselině v hroznu) až po obdělávání vinohradů. Ve sklepě se pracuje bez zásahově a využívá se několika technik např. nakvašování celých hroznů (karbonická macerace) nebo částečně ponořuje matolinový klobouk (snaha minimální manipulace při výrobě). Vína nejsou filtrována ani čeřena, lahvována bez přidané síry. Výsledná vína jsou velmi ovocná a lehkonohá, oproti typicky jižanským vínům. Vynikají svou svěžestí a nenáročností. Skvěle zobrazují Marcovu myšlenku vyrábět vína, která si žijí svým životem, tak jako tamní lidé v La Palme.